2008年1月3日星期四

追訴權

香港特區是實行普通法的地區,一般新的法例是沒有追訴權,尤其刑事法例。這做法是對守法的市民最為公平。試想想,假如香港現時是墮胎合法化,妳以往曾試過墮胎,醫院也保存了妳的墮胎記錄。之後,突然有一天,立法會定下一條新法例,墮胎是刑事的罪行,並且有十年的追訴時限。妳就由一個奉公守法的市民,即時變成了一名罪犯,醫院持有妳的罪証。普通市民在這情況下是否變成十分無辜呢?

我們的偉大祖國在一月一日所實施的新勞動法竟然有追訴權,工人以新的法例向資方追討加班補貼,最高可以追溯兩年,導致部份工廠突然地額外付出一千幾百萬支付工人的加班補貼。由於不是所有廠商現金流充足,有部份廠商因無法支付突然其來的高額賠償,放棄一齊走佬著草。

普通的市民並不是神,無可能預知國家會立什麼新法例的,他們只可能依從現在的遊戲規則參與這個遊戲。但如果國家定下有追討權的新法例,無論在刑事或商業勞工等民事法例,都是對守法的市民極不公平的。

5 則留言:

  說...

有個o靚仔問我借錢, 話籌旗8千墮胎.
我叫佢問家計會, 佢話家計會2千5, 但要十星期以下先得.
咁我咪問佢條女幾歲先, 佢話18.
我冇借錢俾佢, 後來佢話搞掂左.
問佢咩醫院又講唔出, 條女又話唔係現任又唔係前任....我仲以為佢講大話.

後來先八到條女得14歲...嘿..不過當吹水啦, 都唔知係咪真.

匿名 說...

品姐,你識得唔少人喎

  說...

扯, 那些九唔搭八的. 即刻絕交啦.

  說...

其實那個人係一間已執笠既相熟鋪頭既sales, 因為實在冇人肯借俾佢(已唔係第一次出事), 佢至問到我頭上..

匿名 說...

賭徒:

教我中國法律的Tutor都講過,祖國實際的不是純正的大陸法,問題會更多......:(

Daniel.