2007年11月3日星期六

回應 leona 小小姐關於創業 blog 文

回應 leona 小小姐關於創業 blog 文

在十多年前,九七還未回歸時,香港高創業率是港人引以為豪的事,常常取笑新加坡人無膽無 guts 去創業。當時正是香港的黃金年代,百業興旺,遍地都是搵錢的機會,很多人樂於創業致富。這時的港英政府從來沒有宣傳及幫助市民創業的。相反十年後的今日,政府多年來為創業投放不少資源及金錢,建立什麼創業基金,最後創業率竟然急跌到3%。政府又一次親自印証少做少錯,唔做唔錯的鐵率。

當看見 3% 這個百分比真係被它嚇了一跳。估不到是香港人的理智程度比我想像中為高。報張往往報導成功生意人的風光一面,背後大部份創業的失敗者就從來沒有人為他們報導。創業向來都是高難度動作,據過往統計,在100間新公司之中,能成功留下的新公司是少於兩成。加上香港在九七年後,官商勾結,大財團壟斷各行業,小商戶無法競爭,創業生存空間越來越細,成功機會更加減少,最後做成這個低創業率的結果。

投資及創業是香港人破產的主要原因,並不是賭錢。很多人錯以為賭錢會使人傾家蕩產,其實失去理智瘋狂賭博的人士實在不多。相反自以為十分理智,比別人聰明走去投資及創業的人士,比較上是非常之多。賭錢時還有少少理智的人也不會賭到最後一蚊一毫也要賭,但投資及創業的人士就往往會傾盡身家性命財產頂盤生意,頂無可頂才肯破產。所以如果有一份高薪厚職,就不要胡亂冒這麼大風險去創業吧。

3 則留言:

匿名 說...

唔知你有冇聽過格仔鋪呢樣野呢?即係將一間鋪,整左d格仔, 好似locker咁既, 咁租俾人去賣野,呢d格仔幾百蚊一個月, 我可以話八九成既人都係蝕錢既. 差唔多個個開始都係話"我想試下", 跟住雄心壯志咁去做, 就唔知點解頂多賣到一兩件野.跟住抄賣到個d人既橋,都唔係一定掂, 又係八九成失敗.通常玩一兩個月就走.

我好喜歡呢個遊戲, 我覺得係一個商店的縮影.根本真係好多人既夢想都係開鋪, 但係又有咁多人係做唔掂既.又唔明白自己失敗之處.

賭徒 說...

開鋪成功或失敗,往往要守一至兩年才可以知道。但格仔鋪的 locker 生存週期只得一兩個月,它的週期這麼短,格仔鋪可以維持下來嗎?

匿名 說...

我租左格仔鋪剛好一年了.可能佢易租易cut咁d人一試唔得就立即放棄.
而家d人租鋪都唔係捱一年架, 好多租幾個月就頂唔住頂讓俾人.
其實而家既市道係仍然唔好, d物價都係定得好平,中高價d人係唔會買, 唔知係咪慣左以前10蚊價.而租金卻不斷加.